سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سرعت واکسیناسیون دُز سوم در استان خیلی خوب بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سرمست گفت: سرعت واکسیناسیون دُز سوم در استان خیلی خوب بوده و از متوسط کشوری بالاتر است که نشان می‌دهد مردم به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

او گفت: کسانی که تنها یک دُز واکسن تزریق کرده اند در واقع هیچ واکسنی نزده اند لذا هر چه سریعتر باید نسبت به دریافت دُز دوم خود اقدام کنند.

سرمست می گوید: مورد جدیدی از سویه اُمیکرون در خوزستان مشاهده نشده و وضعیت شهر‌های استان به لحاظ رنگبندی همچنان آبی است، اما امیدوارم   اصول بهداشتی یشتر رعایت شود تا از ورود به پیک بعدی جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی در استان گزارش نشده و تنها ۱۸ مورد مثبت ابتلا به بیماری شناسایی شد که ۲ مورد آن‌ها بستری و بقیه سرپایی درمان شدند.

به گفته این مقام مسئول باید فرض کنیم که موارد بسیار دیگری وجود دارد به عنوان مثال یک سرماخوردگی عادی باید اُمیکرون فرض شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مردم استان در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار خوب همکاری می‌کنند هر چند درصد آن پایین بوده، ولی رو به افزایش است.

با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون در بیشتر استان‌های کشور و آمار تصاعدی مبتلایان، اگر مردم خوزستان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند در معرض پیک کرونا قرار می‌گیریم .

نباید تصور کنیم که از بیماری در امان بوده و کار را رها کنیم و در حال حاضر بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.