مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: ساختمان ام. آر. آی این مرکز آماده بهره‌برداری است و یک دستگاه ام. آر. آی نیز خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-  کمبود برخی تجهیزات پزشکی از جمله ام آر آی یکی از مشکلات حوزه درمان در استان بوشهر است. به گونه‌ای که اکنون در مرکز استان فقط ۲ دستگاه ام آر آی وجود دارد؛ یکی در بیمارستان قلب و دیگری در بیمارستان سلمان فارسی متعلق به تامین اجتماعی.

بیماران تا ۲ ماه باید در نوبت گرفتن ام آری آی بمانند.

در این میان بیمارستان شهدای خلیج فارس که بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است ام آر آی ندارد.

دیروز آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، از کمبود امکانات درمانی از جمله ام آر آی و سی تی اسکن در استان انتقاد کرد و گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم برای گرفتن یک ام آر آی به استان‌های دیگر بروند.

امروز هم عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس که از بیمارستان‌های اصلی است، دستگاه ام آر آی ندارد و بیماران برای انجام ام آر آی باید با آمبولانس به بیمارستان قلب بوشهر منتقل شوند که هم برای بیمار هم پرستاران و همراهان بیمار این جابه‌جایی بسیار سخت است.

او از مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر خواسته بود که خرید و نصب این دستگاه را با فوریت در دستور کار خود قرار دهند.

حالا مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اعلام کرده است که ساختمان ام. آر. آی این مرکز از پایان سال ۱۳۹۹  آماده بهره‌برداری است.

سعید ضیا گفته است: یک دستگاه ام. آر. آی نیز خریداری شده است و منتظر تحویل به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس هستیم.

او گفت: آرامش و رضایت خاطر بیماران و همراهان اهمیت بسزایی برای این مرکز دارد.

مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: این مرکز با وجود همه کمبود‌های کشوری، تمام توان و تلاش خود را در شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ و در پنج خیز کرونا به کارگرفت تا بهترین خدمات را به مردم استان ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


مدیرداخلی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز گفته است که این بیمارستان، ۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد که در موج پنجم کرونا به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت بودند و روزانه حدود ۵۶۰ سی‌تی‌اسکن انجام می‌شد.

به گفته نظر غلامی، ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و یک دستگاه هم در بیمارستان شهدای هسته‌ای فعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.