با تلاش کارگروه ویژه ایمنی اماکن اقامتی در شهرداری منطقه ثامن از ابتدای امسال ۲۹۲ مورد اماکن اقامتی غیرمجاز در نزدیکی حرم مطهررضوی ارزیابی و پایش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته توسط کارگروه آسیب شناسی شهرداری منطقه ثامن ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهررضوی شناسایی شده است، که از ابتدای امسال ۲۹۲ مورد بازدید و پایش ایمنی ملزم به رفع نغایرت های ایمنی و بهداشتی و اخذ مجوزهای قانونی و تاییدیه از این واحد‌های اقامتی صورت گرفته است. 

وی گفت: از این تعداد مجموعه اقامتی که دارای استاندارد‌های لازم نبوده و یا ضوابط بهداشتی، ایمنی و دیگر موارد را رعایت نکرده و دارای مغایرت بوده اند؛ اخطاریه‌های قانونی لازم را دریافت کردند و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده اند. 

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به دنبال ارائه واجرای طرحی هستیم که با مشارکت اصناف و اتحادیه و جامعه هتل داران مشهد، نسبت به الزام آموزش و توجیه کلیه پرسنل شاغل در این مراکز اقامتی، در خصوص مبانی و اصول بهداشتی و ایمنی از طریق شرکت‌های معتبر و ذی صلاح که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه گواهینامه‌های لازم می‌نمایند، اقدام کنند.

وی گفت: در ادامه طرح ارزیابی و پایش موارد ایمنی و بهداشتی، از اواخر دی ماه کلیه مراکز اقامتی مجاز با حضور نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مرکز بهداشت ثامن و نمایندگان مجتمع قضایی ثامن مورد ارزیابی از نظر آیتم‌های مربوط به ایمنی تجهیزات، HSE و موارد بهداشتی و زیست محیطی قرار خواهند گرفت.

هراز چندگاهی با قرار گرفتن در ایام مناسبتی خاص در طول سال و افزایش ورود زائرین به مشهد، به ویژه در فصول سرد سال، خبرهای ناگواری از ایجاد مشکلاتی مانند گازگرفتکی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سقوط در چاه، برق گرفتگی به گوش می‌رسد که بعضا جان زائرین را به خطر می‌اندازد.

 

انتهای پیام//ا.د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.