آقا تهرانی گفت: کمیسیون فرهنگی برای شناسایی مسائل ومشکلات بیشتر با اهل فرهنگ نشست و برخاست می کند تا اینکه در اتاق‌های دربسته تصمیم بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مجتبی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:  موسیقی خوب است به شرطی که بتواند چیزی را به انسان بیاموزد، بقیه امور فرهنگی وهنری همین است، مثلا دره راگه رفسنجان پانوشتی میخواهد که وسط دشت است تا تفاوت را برساند، این گفتار و نوشتار موثر است حتما انجام شود.

او گفت: درست است کمیسیون فرهنگی در ارتباط با میراث و ورزش و مسائل فرهنگی و ارشاد است اما باید ظواهر فرهنگی و معنوی را هم نمایان کنیم چرا که معنویت به زبان هنر خود را بهتر می‌تواند نشان دهد.

اقا تهرانی می گوید: وقتی ما رشد اقتصادی را داریم حضور خیرین برای من مهم بود ونیز دیدن اوقاف و وقفیات رفسنجان،  اینکه چرا برخی نتوانستند در رفسنجان وقف‌ها را متعلق به خود کنند، معلوم می‌شود مردم دیگری هستند خیلی از حوزه‌های علیمه را رضاخان کشف حجاب می‌کرد، اما اینجا نشد که چنین غلطایی بکند به برکت حوزه‌های قوی و قدر رفسنجان است که باید این‌ها نشان داده شود.

به گفته این مسئول، در گردشگری به عنوان بچه مسلمان چه چیزی داریم که هیچ جای دنیا ندارند باید آن را نشان دهیم لذا باید حرف جدید داشته باشیم، اسلام دینی نیست که فقط احکام جزئی را بگوید نماز و طهارت فقط نیست همه جای زندگی می تواند برزو کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چرا غیرمسلمان ها سینما‌هایی در نیویورک دارند که بسیار از نظر جوان ما فوق العاده است، باید نمونه این فوق العاده ها را در کشور ایجاد کنیم که برای یک سینما جوان ما نگوید بهتر ازآن را آن سوی مرز دارند درخصوص  نجوم و پزشکی و ریاضیات نیز حرف جوان این است،بهترش آن سوی مرز هست.

او می گوید: برای همین باید حوزه‌ها را قوی کنید که طلبه طلبه امروز باشد نه طلبه ۵۰۰ سال پیش ،ما حتی اخلاق حرفه‌ای  آن هم در مجلس به طور مثال نداریم که حتی باعث شده فرد مومن ما برای خودش فتوا ایجاد کند که برای پیشرفت کار لابی لازم و واجب است.

او گفت:  استادی داشتم در آمریکا بیش از ۱۵۰ کتاب نوشته بود فقط یکی از کتاب ما را دید آن هم ترجمه نهج البلاغه را و در طی ۶ سال که با ایشان بودم ایشان بیش از ده بار می‌گفت می دانید من عشق می‌ورزم به امام علی و باید از وی برای من بگویید.

او گفت:  ما خیلی بسیار ثروت داریم علاوه بر معادن طلا و سرخ از جهات معنویت نیزخیلی پیشتاز شویم، مخصوصا در اقتصاد هم باید فرهنگ نو را پیدا کنیم و به کار ببریم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فرهنگی ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.