دومین سالگرد شهید سلیمانی فرصتی بود تا با برخی موکب های فرهنگی استان آشنا شویم به ویژه موکبی با نام قرارگاه شهید سلیمانی فعال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مسئول بخش خواهران قرارگاه تربیتی-مردمی شهیدسپهبد سلیمانی گفت: قرارگاه شهید سلیمانی با هدف تربیت نسل مهدوی بیش از ۹ سال است فعالیت می‌کند.

فاطمه نجفی با اشاره به اینکه درابتدا نام قرارگاه فرهنگی تربیتی ما سلمان فارسی بود، گفت: از سال ۷۱ این قرارگاه راه اندازی شد در ابتدا بیشتر مباحث تربیتی وجلسات این مدلی اهمیت داشت، از سال ۹۱ نیز با هدف تربیت کارگزاران مهدوی در بخش پسران تحت نام قرارگاه سلمان فارسی آغاز به کار کرد.

او می‌گوید: از سال ۹۷ بخش دختران را با کمک خانم‌های تربیتی مبلغ پژوهشکده‌ای برای رسیدن به مدل تربیتی برای دختران انجام دادیم واز آبان ماه آن سال با آزمون جذب ۴ مرحله‌ای بین دختران داوطلب آغاز کردیم که ۳۰ دختر با استعداد آموزشی خوب انتخاب و کار بروی آنان آغاز شد.

نجفی گفت: داوطلبان پذیرفته شده اولیه یا همان متربیان درابتدا ۳۰ نفر بودند مهم‌ترین مباحث آموزشی ما برای دختران نیز حلقه‌های معرفت، بحث‌های مهارتی، بازی‌های تربیتی، چریک رسانه‌ای است.

به گفته او مرکز تربیتی سلمان فارسی ، از تیرماه امسال با عنوان قرارگاه ارتقا یافت و با نام قرارگاه فرهنگی وتربیتی شهید سپهبد سلیمانی  ادامه کار می دهد و دو مرکز تربیتی دختران وپسران زیرمجموعه قرارگاه رفت.

نجفی گفت: با تفاهم نامه‌هایی که در سال‌های گذشته با سازمان تبلیغات اسلامی وآموزش وپرورش کرمان منعقد شده است تعداد متربیان ما در حال افزایش است.

او می گوید:مرکز رسانه را با عنوان رشد دانا داریم شبکه سازی نیرو‌های انقلابی فضای مجازی داریم با کارگاه‌های حرفه‌ای مجازی، همچنین کارگروه هم نظر ما با معرفی کتاب‌های گفتمان انقلاب و حمایت ازنویسندگان استانی وحضور آنان در کارگاه‌های نقد وبررسی، اکران فیلم و حمایت از هنرمندان بومی و کشوری داریم.

او با اعلام اینکه در بحث نیرو‌های انقلابی بحث تفریحی خلا جدی بود گفت: کارگروهی با عنوان همقدم داریم که برنامه‌های گروهی، کوهنوردی، پیاده روی و اردو‌های تربیتی وتفریحی را برای اعضای قرارگاه داریم.

به گفته او، کارگروه همنشین ویژه ارتباط با افرادی که فعال اجتماعی وفرهنگی هستند ونیزخانواده شهدا برای استفاده از تجربیات آنان از دیگر بخش‌های زیرمجموعه قرارگاه است.

نجفی گفت: جالب اینجاست که ما ازسن کم کودک را با رسانه آشنا می‌کنیم وصرفا آموزش می‌بیند که به تنهایی گوشی یا تلویزیون رسانه نیست وبا تمام رسانه‌های واقع در زندگی روزمره آشنا می‌شود که ویژه کودکان پیش دبستانی تا کلاس نهم است و با عنوان نابغه‌های زمینی معرفی می‌شوند.

نجفی می‌گوید: ابتدا  در بحث آشنایی با رسانه به شکلی که همه می شناسند، کودک را با روزنامه ، تیتر، لید و دیگر مباحث خبر آشنا می کنیم وآموزش می بیند.

او ازاستقبال ۱۷۰ دانش آموز دختر و ۲۰۰ پسر برای بحث کهکشانی‌ها (تربیت کارگزار مهدوی وزنان جریان ساز) خبرداد وگفت: درهر یک از دو قشر ما تنها ۳۰ داوطلب را جذب کردیم.

نجفی گفت: مرکزتعلیم وتربیت سپاه وسازمان تبلیغات، دربرخی برنامه‌ها صدا وسیما ونیزحوزه علمیه با ما همکاری می‌کنند.

او گفت:پسران را تحت عنوان کارگزاران مهدوی و دختران به عنوان زنان جامعه ساز مهدوی تربیت می‌شوند چرا که زنان وظایف مهمی، چون همسرداری و بچه داری و تربیت نسل را در آینده بر عهده دارند برنامه‌ها روی آنان بیشتر است.

او می گوید: ما دوره تربیتی مان ۷ ساله است، بحث‌های تفکری و هوش فضایی، بحث‌های مهارتی و تربیتی را به آنان آموزش می‌دهیم و امید داریم بتوانیم در ادامه آرمان های انقلاب اسلامی زمینه تمدن اسلامی را فراهم کنیم.

انتای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار