رئیس کمیته ساماندهی اراضی شهرک شهید قدوسی گفت: بعد ۳۵سال سرگردانی مالکان اراضی شهرک قدوسی نهاوند پایان می‌یابد و این شهرک احیا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حمید مهدوی راد رئیس کمیته ساماندهی اراضی شهرک شهید قدوسی نهاوند گفت: تلاش می‌کنیم شهرک قدوسی را که بیش از ۱۰۱هکتاراست احیا شود و برای تحقق این امر به اعتماد و همکاری صاحبان این اراضی و همکاری رسانه‌ها نیاز داریم.

او گفت: حجت الاسلام و المسلمین احمد زمانیان نماینده وقت نهاوند در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۵ با هدف جلوگیری از کوه‌خواری و گسترش شهر نهاوند به سمت جاده کرمانشاه، ساخت یک شهرک جدید را تحت عنوان شهرک شهید قدوسی کلید زد که متاسفانه به علل مختلف اجرای این طرح در آن زمان امکان‌پذیر نشد.

به گفته این مقام مسئول بعد از گذشت چند سال در سال ۷۱ تمام مراحل قانونی شهرک شهید قدوسی به عنوان یک شهر مستقل و خودکفا تصویب شد و همچنین قراردادی با شهرداری نهاوند منعقد شد که کار خدمات این شهرک را به عهده گیرد و این شهرک به عنوان یک شهرک خودکفا و مستقل باشد.

مهدوی راد گفت: در همان سال‌ها افرادی که از این شهرک زمین‌ها خریداری کرده بودند برای انجام کارها و حل مشکلات این شهرک هیت‌‌امنایی را انتخاب کردند که امور را پیگیری کنند اما متاسفانه به دلیل کارشکنی‌ها و عدم استقبال صاحبان زمین‌ها برای ساکن شدن در این منطقه، شهرک احداث نشد و موضوع نیمه کاره رها شد.

رئیس کمیته ساماندهی اراضی شهرک شهید قدوسی گفت: با شروع به کار کمیته ساماندهی شهرک قدوسی ما در قدم اول تلاش کردیم که صاحبان اصلی این زمین‌ها را شناسایی کنیم زیرا طی این ۳۵سال تعدادی از صاحبان این زمین‌ها فوت کردند و بحث ورثه مطرح شده است.

او گفت: در حال حاضر چون تعدادی از قول نامه‌ها جعلی هستند و بعضا دیده شده که برای یک قطعه زمین پنج نفر ادعای مالکیت کرده‌اند و در مواردی مستندات و قولنامه های آنان مفقود شده باید همه این مدارک بررسی و اطلاعات واقعی استخراج شوند که این کار بسیار حساس و زمان‌بر است.

به گفته مهدوی راد و به همین منظور چند دفتر پیشخوان را در شهرستان معرفی و از صاحبان این زمین‌ها درخواست کرده ایم که به این دفاتر مراجعه و قول‌نامه خود را ثبت کنند تا برای آخرین مالک برگ واگذاری صادر شود.

او گفت: متاسفانه عده‌ای در شهرستان خصوصا در فضای مجازی شروع به سنگ‌اندازی کردند که چرا صاحبان این زمین‌ها باید در دفاتر پیشخوان مبلغ موردنظر را پرداخت کنند در صورتی که این افراد از روال این کار اطلاعی ندارند.

رئیس کمیته ساماندهی اراضی شهرک شهید قدوسی گفته است: این یک فرایند زمان‌بر است و باید مراحل قانونی آن طی شود و در این زمینه گرفتن وکیل، شکایت از معارضان و درخواست صدورسند، برگ واگذاری و غیره مراحلی است که باید انجام و نیاز به هزینه دارد.

 زمین‌های شهرک شهید قدوسی باید به دست صاحبان اصلی‌‌ برسد

دکتر مومنعلی دارابی عضو شورای شهر نهاوند و از اعضای ساماندهی اراضی شهرک قدوسی هم در ادامه گفت: نماینده وقت مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در سال ۶۵ به قصد احداث شهرک شهید آیت‌الله قدوسی و خانه‌دار شدن افرادی که در شهر نهاوند صاحب خانه نبودند، حدود ۱۰۱ هکتار زمین را خریداری کرد.

او گفت: در آن زمان دوهزار و ۲۷۳ نفر در شهرستان نهاوند از این زمین‌ها با قولنامه خریداری کردنداما متاسفانه شهرکی احداث نشد.

دارابی گفت: نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس چندین بار به نهاوند سفر کردند و با تحویل مدارک و سند این زمین‌‌ اصرار داشت که این زمین‌ها را به دست صاحبان اصلی آن‌ها برسانند و به همین منظور ما کمیته ساماندهی شهرک شهید قدوسی نهاوند را تشکیل دادیم.

به گفته این عضو شورا و معتمد مردم مکان این زمین بعد از شهرک صنعتی نهاوند قرار دارد و جای مناسبی است و دو حلقه چاه عمیق آب دارد که متاسفانه در همان سال‌ها معارضان یکی از چاه‌ها را پر کردند و در حال حاضر از نظر تامین آب این زمین مشکلی ندارد و چاه آبی که در‌ این زمین قرار دارد آب شهرک صنعتی نهاوند را نیز تأمین می‌کند.

او گفت: تاکنون چندین جلسه در فرمانداری نهاوند برگزار کرده‌ایم و با ادارات مربوطه در این رابطه رایزنی کرده ایم و درخواست سند تک‌برگی و کارشناسی برای تعیین محدوده دقیق این اراضی را داده‌ایم.

این عضو کمیته ساماندهی شهرک شهید قدوسی نهاوند گفت: متاسفانه چندین دکل بزرگ برق باختر در میان این زمین‌ها زده شده و حدود شش هکتار از زمین‌ها را تصرف کرده اما در تلاشیم که کسانی که از این زمین‌ها خریداری کردند بعد از چندین سال به حق خود برسند و حقی از کسی ضایع نشود.

دارابی گفت: با توجه به برنامه خوبی که برای این شهرک در نظر گرفته شده از مردم خواهش می کنم که از فروش زمین های خود فعلا خوداری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.