مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان ۳ تا ۶ سال باید از نظر سلامت بینایی مورد سنجش قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با تشخیص به موقع تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال از نابینایی و کم‌بینای آن‌ها در آینده پیشگیری می‌شود.

او با اعلام اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی استان زنجان است، می گوید: یک هزار و ۲۰۰ نفر از این افراد مستمری بگیر بهزیستی هستند، که شامل ۱۵۹ دانش‌آموز و ۴۸ دانشجو است.

به گفته محمدی یکی از علل رایج و شایع نابینایی و کم بینایی، تنبلی چشم در کودکان بین ۳ تا ۶ سال است، که اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل پیشگیری و درمان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان ۳ تا ۶ سال باید از نظر سلامت بینایی مورد سنجش قرار بگیرند.

او با بیان اینکه در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال استان زنجان، ۳۷ هزار کودک مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند, می گوید : از این تعداد کودک غربالگری شده ۲۳۰ کودک به متخصص ارجاع داده شده است.

محمدی با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان است گفت: والدینی که دارای کودک ۳ تا ۶ ساله هستند برای ارزیابی بینایی فرزندانشان به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه کنند و از سلامت دید کودکانشان مطمئن شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.