حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن بتواند در یک برنامه مدون ۱۰ساله همه واحد‌های مسکونی فرسوده روستایی و شهر‌ی را مقاوم سازی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - این روز‌ها خوزستان بیش از همیشه مورد توجه مقامات لشکری و کشوری قرار گرفته و بسیاری از مسئولان ارشد خود برای بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مربوط و نظارت بر نهاد‌های زیر مجموعه عازم این استان می‌شوند.

امروز حجت الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سفری به استان خوزستان از چند محله‌های فرسوده روستایی و شهری نیز بازدید کرد.

حسین روحانی نژاد در جریان بازدید از پروژه ۵۳۵ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در منطقه اکباتان اهواز گفت: هم اکنون ۵۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر کشور مقاوم سازی شده است.

او افزود: انتظار می‌رود با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تمامی واحد‌های مسکونی فرسوده ترمیم شوند.

روحانی نژاد به اهتمام دولت سیزدهم به منظور آنچه «جهش تولید مسکن» عنوان می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

پیشتر رئیس بنیاد مسکن گفته بود که از مجموع ساخت یک میلیون خانه در طرح جهش تولید مسکن در سال، ۴۰۰ هزار واحد از سوی بنیاد مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین از افزایش ۲ برابری تسهیلات بانکی به ۲ میلیارد ریال با نرخ ۵ درصد برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی خبر داد.

به گفته حجت الاسلام روحانی نژاد با توجه به اینکه زمین و نیروی کار در روستا‌ها وجود دارد با تسهیلات ۲ میلیارد ریالی، ساخت مسکن در روستا‌ها تا مرحله سفت کاری پیش خواهد رفت و این می‌تواند روند مقاوم سازی منازل روستایی را شتاب دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.