فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان گفت: خدمت جهادی با ساخت ۱۵۰ واحد برای مردم مناطق زلزله زده در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با حضور در مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در پی زلزله اخیر که در منطقه اندیکا رخ داد گروه‌های جهادی بسیجی از سراسر استان وارد منطقه شدند.

به گفته او یکی از کار‌هایی که گروه‌های جهادی با محوریت بسیج سازندگی انجام دادند اسکان موقت و دائم مردم منطقه بوده است.

سردار شاهوار پور افزود: نیرو‌های جهادی در بیش از ۲۵ قرارگاه‌های فرعی در مجموعه قرارگاه شهید حسین پور در حال ساخت و ساز هستند.

با توجه به اینکه انتقال مصالح به دلیل سخت گذر بودن مناطق عشایری اندیکا و توسعه نیافتن مسیر‌های دسترسی در این آن به سختی انجام می‌شود یکی از کار‌هایی جهادیون بهره بدرن از ظرفیت سنگ‌های موجود در منطقه برای ساخت و ساز هست.

بر اساس گفته‌های فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بیش از ۱۵۰ واحد و جایگاه احشام از ۶۰۰ واحد در مراحل ساخت هستند که پی کنی و دیوار چینی انجام شده و بخش قابل توجهی منتظر سقف هستند تا بخشی از نیاز مردم تامین شده و اسکان موقت پیدا کنند.

فرمانده قرارگاه جهاد سازندگی افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ گروه جهادی از شهرستان‌های مختلف و به نوبت خدمات خود را انجام داده اند.

علاوه بر آن از ظرفیت مردم بومی محل نیز که مشتاق هستند مشکلات شان حل شود کار دنبال می‌شود.

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور با اشاره به مشکلات موجود در موضوع پرداخت وام بلاعوض برای مردم این مناطق گفت: بخش از کمک‌های دولتی وارد عرصه شده، اما هنوز مسئله وام ساخت مسکن از طرف بانک‌ها برطرف نشده است.

او اضافه کرد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته ستاد بحران، بنیاد مسکن و استانداری هنوز مشکل واگذاری اعتبار بلاعوض و اعتبار وام برای مردم انجام نشده و ظرفیت حال حاضر از اعتبارات متفرقه از جمله کمک‌های استانداری، خیرین، نهاد‌ها و مجموعه سپاه بوده است.

این مقام ارشد در سپاه ولیعصر ادامه داد: انتظار می‌رود با همت و تلاش گروه‌های جهادی ساخت و اسکان دائم زلزله زدگان اندیکا به عنوان عشایری که تولید کننده هستند و تولیدات آن‌ها برای شهر‌ها حائز اهمیت است زودتر به ثمر رسیده تا بزودی بخش عمده‌ای از این سازه‌های که پیش بینی شده را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.