استاندار خوزستان گفت: بیش از اینکه زلزله به اندیکا آسیب برساند، محرومیت به آن آسیب زده است در حالی که بخش عمده‌ای از آب در این مناطق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیلیان استاندار خوزستان گفت: هلال احمر در امدادرسانی به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا اولین مجموعه‌ای بود که وارد عمل شد که جای تشکر دارد. البته بنیاد مسکن نیز در حال انجام کار‌هایی است.

او گفت: نیروی بسیج سازندگی نیز به صحنه آمد و جایگاه نگهداری دام ساخت، زیرا دام برای این مردم که دامپرور هستند بسیار مهم است. امیدواریم بتوانیم تا شش ماه آینده بخش عمده‌ای از کار‌ها را به سرانجام برسانیم.

بر اساس اظهارات فرماندار اندیکا  طبق آخرین ارزیابی‌هایی صورت گرفته تعداد ۱۳۰ روستا از این حادثه آسیب دیده اند که از این تعداد، ۳۰ روستا از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است. همچنین ۳۳۰ خانه و ۱۹ مدرسه به طور کامل تخریب و خسارت‌هایی نیز به بخش شیلات و دامی این شهرستان وارد شده است.

خلیلیان گفت: بیش از اینکه زلزله به اندیکا آسیب برساند، محرومیت به آن آسیب زده است.

به گفته استاندار خوزستان در حالی که بخش عمده‌ای از آب در این مناطق است، اما  بخشی از مردم آب سالم ندارند. در زمینه آب شرب بخشی از شهرها، آب از نظر شوری کیفیت مناسبی ندارد.

استاندار ویژه خوزستان گفت: از یک طرف استان خوزستان ظرفیت‌های مختلفی دارد اعم از نفت، گاز، فولاد، کشاورزی، آب و تنوع قومیتی و فرهنگی و نقش در اقتصاد کشور، اما از طرفی می‌بینیم که دچار محرومیت‌هایی است که قاعدتا نباید وجود داشته باشند و وضعیت امروز استان ناشی از رشد بدون توسعه است.

استان خوزستان طی سال سال های اخیر با شدیدترین تنش آبی روبه‌رو بوده و به گفته استاندار سابق خوزستان در کل استان هیچ جایی در شرایط پر آبی و کم آبی، آب سالم وجود ندارد.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.