رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن طی سه نوبت تزریق شده که معادل ۹۴ درصد جمعیت هدف در این شهرستان را شامل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - فریدون نوری رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت : در این شهرستان ۱۰۰ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن و ۹۱ درصد آن‌ها نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند ضمن اینکه ۲۶ درصد جمعیت هدف شهرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که ۲ درصد بیشتر از میانگین استانی است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان افزایش یافته و اکنون وضعیت شهرستان زرد است و ۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا (س) بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

با توجه به شیوع نوع جدید ویروس اومیکرون در سطح دنیا و اهمیت ایمن سازی جامعه در کنترل این بیماری ضرورت رعایت موارد بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و حذف تجمعات و دور همی ها، از آن دسته از همشهریانی که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند تقاضا داریم برای سلامتی خود و اطرافیانشان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

افرادی که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را دریافت نکرده باشند باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز تجمیعی یا نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا از ۱۷ هزار و ۸۴۰ نمونه اخذ شده، چهار هزار و ۵۴۱ مورد مثبت بود و ۱۱۵ از مبتلایان به این ویروس در شهرستان فوت شدند.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس مطلوب است

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس این شهرستان مطلوب است و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و مقابله با ویروس کرونا نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها در مدارس توسط تیم‌های بهداشت و درمان به صورت مستمر انجام می‌شود.

محسن مرادی افزود: با توجه به مصوبه‌های ستاد کرونا سرپل‌ذهاب و در راستای اجرای این مصوبات بازدید از مدارس شهر سرپل‌ذهاب و برگزاری کلاس‌های حضوری انجام می‌شود.

رعایت فاصله فیزیکی از نظر تعداد دانش‌آموزان، استفاده از ماسک و واکسیناسیون دانش آموزان واجد شرایطی که به سن تزریق واکسن رسیده اند، هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

در صورتی که هر یک از دانش آموزان کوچکترین علایم بیماری داشته باشند از ورود آن‌ها به مدرسه و کلاس جلوگیری می‌شود و باید حداقل پنج روز در منزل استراحت کنند و تا برطرف شدن علایمشان در سر کلاس‌های درس حاضر نشوند.

دانش‌آموزان باید حتما ماسک داشته باشند و حداکثر تعداد آن‌ها ۱۵ نفر باشد و فضای کلاس تهویه مناسب داشته باشد.

همه دانش‌آموزان باید به صورت اجباری واکسن دریافت کنند و دانش‌آموز و معلمانی که واکسینه نشده اند نباید اجازه حضور در مدرسه داشته باشند مگر این که هفته‌ای ۲ بار با هزینه شخصی تست pcr داده و با نتیجه تست منفی وارد مدرسه شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.