معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با تلاش حوزه سلامت و فعالیت اطلاع رسانی رسانه‌ها اکنون سطح واکسیناسیون به میزان قابل قبولی در استان رسیده و روز به روز هم بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تزریق دوز سوم واکسن که اثرات آن در پیشگیری از سویه امیکرون ثابت شده در حال انجام است و اکنون شرایط کشور با شرایط پیک دلتا که در اواخر تابستان با آن مواجه شدیم و بالاترین مرگ و میر هم در آن زمان رخ داد، متفاوت است.

در حال حاضر مردم با انجام واکسیناسیون در مقابل این سویه جدید ایمن‌تر هستند هرچند که تزریق واکسن مانع از رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

سویه اُومیکرون که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد قدرت همه گیری فوق العاده بالاتری دارد و در صورت وقوع پیک نگران هستیم اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، یک پیک انفجاری در کشور رخ دهد.

در این پیک افرادی که واکسن تزریق نکرده یا بیماری زمینه‌ای دارند و افراد با سنین بالا، بیشتر در معرض خطر هستند.

بنابراین از آنجا که وزارت بهداشت به تعداد کافی واکسن وارد یا تولید کرده افرادی که نوبت تزریق دوز سوم آن‌ها فرا رسیده به ویژه بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سنین بالا نسبت به تزریق آن اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.