هواشناسی بوشهر از کشاورزان خواسته است مراقب محصولاتشان در برابر سرما و تنش دمایی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: روند کاهش دما که از دوشنبه در استان آغاز شده است، امشب و فردا نیز ادامه می‌یابد و در پی آن احتمال تنش دمایی و سرمازدگی در مزارع برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

او گفت: با توجه به ادامه وزش باد‌های شمالی روی دریا تا پایان پنجشنبه، در این مدت سواحل استان در بیشتر ساعات مواج است اما از جمعه تا اواسط هفته آینده دریا به نسبت آرام خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، آسمان را تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه غبار محلی، وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش‎‌بینی کرد و گفت: احتمال دارد امروز رو دریا باران خفیف و پراکنده ببارد.

به گفته سالاری، جهت وزش باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در نوار ساحلی استان ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی ۱۸ تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته، جم با ۶ و دیر، عسلویه و کنگان با ۲۱ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را در استان ثبت کرده‌اند.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۶ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۰۲، جزر دوم ساعت ۱۵:۰۹ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.