مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بخش کشاورزی بیشترین خسارت را از سامانه بارشی اخیر دیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  استان بوشهر از چهارشنبه هفته(۸ دی) پیش تا بامداد امروز تحت تاثیر دو سامانه بارشی بود. سامانه دوم قوی‌تر از اولی بود. همچنین بیشترین فعالیت سامانه اول، پنجشنبه و سامانه دوم یکشنبه رخ داد.

در این دو سامانه کردوان سفلی با ۱۸۹، گندمزار جم با ۱۷۸ و چاه مبارک عسلویه با ۱۷۲ میلیمتر باران بیشترین بارندگی را نصیب خود کردند.

این سامانه‌ها با همه سودهایی که داشتند، خساراتی هم به بار آوردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: باران اخیر بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و مزارع گوجه فرنگی وارد کرد.

به گفته جهانگیر دهقانی، کشاورزان جنوب استان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

او گفت: با وجود توصیه‌های مکرر، در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، اما کشاورزان تمایل کمتری به انجام این کار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: در بخش زیربنایی، به راه‌ها، پل‌ها، تاسیسات برق، آب و ابنیه‌های فنی نیز خساراتی وارد آمده که ارزیابی شده است.

دهقانی گفت: پس از انعکاس خسارت‌ها به سازمان مدیریت بحران کشور و مصوبه هیات وزیران می‌توان بخشی از خسارت‌ها را جبران کرد.

در همین حال مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز به ایرنا گفته است، سیل اخیر بیش از ۱۵ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی استان بوشهر خسارت وارد کرده است.

سید حمیدرضا علم گفت: در جریان سیل روز‌های اخیر به تعدادی پل و ابنیه فنی راه‌های استان بیشتر در جنوب استان خسارت بین ۵ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد است.

او گفت: با هشدار سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تمهیدات لازم را برای استقرار نیرو‌ها و تجهیزات در مناطق حساس راه‌ها اندیشیده بود. تلاش‌ نیرو‌های راهداری تا پاکسازی کامل جاده‌های اصلی و فرعی از گل و لای به‌جامانده از سیل بر سطح جاده‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: سیل ، سیلاب ، خسارت سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.