رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز بارش برف در بیشتر محور‌های مواصلاتی کرمانشاه، گفت: هم اکنون تردد در محور‌های روانسر - پاوه، پاوه - نودشه و پاوه - نوسود تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : از ساعات ابتدایی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۵ دی) شاهد بارش برف در اکثر محور‌های استان و لغزنده شدن جاده‌ها و متعاقب آن محدودیت دید در راه‌ها هستیم.

 شدت بارش‌ها در مناطق اورامانات بیشتر از دیگر نقاط است، در گردنه‌های استان شامل قلاجه، بیدسرخ، مله ماس، عین الاکش، چهارزبر و حسن آباد نیز شاهد بارش پراکنده برف هستیم

بجز محور‌های یاد شده در بقیه مناطق تردد بدون زنجیر چرخ هم امکان پذیر است، ولی رانندگان لازم است حتما تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

توصیه پلیس به شهروندان این است که در این شرایط از سفر‌های غیرضروری با توجه به لغزندگی جاده‌ها خودداری کرده و در صورت نیاز به سفر حتما نسبت به سالم بودن خودرو و وسیله نقلیه مطمئن شوند.

سالم بودن وسایل گرمایشی، لاستیک خوردو، برف پاک کن و همراه داشتن دیگر تجهیزات مورد نیاز از دیگر توصیه‌های پلیس به شهروندان در صورت نیاز به مسافرت و حضور در جاده‌ها خصوصا مناطق اورامانات است.

 ۶۰ تیم پلیس در جاده‌های استان حضور دارد رانندگانی که مرتکب دو تخلف حادثه ساز در طول مسیر شوند، خودرو آن‌ها به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد .

یخ زدگی جاده‌های ارتباطی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلانغرب گفت: جاده‌های ارتباطی اصلی این شهرستان به علت بارش برف و باران دیشب دچار یخ زدگی شده و لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط و رعایت موارد ایمنی در این محور‌ها تردد کنند.

حسین خاطریان افزود: با وجود بارش برف دیشب در محور‌های کوهستانی شهرستان گیلانغرب، اما با تلاش راهداران، راه‌های مواصلاتی باز و تردد در آن‌ها به سهولت جریان دارد.

تعداد ۱۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی و نمک پاش مستقر در راهدارخانه‌های قلاجه و چله، ۲ محور مهم گیلانغرب به اسلام آباد در محدوده گردنه‌های «قلاجه و داربادام» گردنه «مله نه» مستقر شده و امداد رسانی و برف روبی جاده را انجام می‌دهند.

 ۲۰ نفر از عوامل راهداری در محور‌های مواصلاتی شهرستان کار برف روبی و بازگشایی مسیر‌ها را عهده دار هستند البته بدلیل عملیات ایجاد کنارگذر گردنه قلاجه و تخریب پل، از دیشب تا اطلاع ثانوی این مسیر برای تردد به سمت گردنه قلاجه مسدود شده و تردد از مسیر تونل انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.