مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه حدود سه هزار تن "قارچ" در کرمانشاه تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۱۰۰ واحد مجوز تولید قارچ خوراکی گرفته‌اند که البته برخی از این واحد‌ها هم اکنون غیرفعال هستند.

متوسط عملکرد واحد‌های تولید قارچ خوراکی در استان ۱۸ کیلوگرم در هکتار است سالانه سه هزار تن قارچ خوراکی شامل قارچ دکمه‌ای و مقادیر کمی هم قارچ صدفی در واحد‌های تولید قارچ استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

در اغلب شهرستان‌های استان واحد‌های تولید قارچ داریم، بیشترین واحد‌های پرورش قارچ استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارند.

توسعه واحد‌های تولید قارچ خوراکی به دلیل هزینه‌های کم برای سرمایه گذاری در این عرصه مورد تاکید است،سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحد‌های پرورش قارچ می‌تواند درآمدزایی بالایی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، ضمن اینکه به دلیل دسترسی استان به بازار‌های صادراتی می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

برخی از قارچ‌ها غیرخوراکی و سمی بوده و حتی می‌توانند کشنده باشند، لذا به مصرف کنندگان توصیه می‌شود قارچ مصرفی مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی‌های بهداشتی تهیه کنند.

به خانواده‌ها توصیه می‌شود خرید قارچ‌های پرورشی را به دلیل ارزش غذایی بالای آن در سبد غذایی خود بگنجانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.