طبق گزارش یک سازمان مردم نهاد در اسپانیا، سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال برای پناهجویان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک سازمان مردم نهاد در اسپانیا گزارش داد سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال برای پناهجویان بوده است و بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ پناهجو در تلاش برای رساندن خود به اسپانیا از طریق دریا، ناپدید شده و یا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارشی که از سوی سازمان مردم نهاد «Caminando Fronteras» در اسپانیا تهیه شده است، این رقم اعلام شده، دو برابر سال گذشته آن (سال ۲۰۲۰) است. بر اساس این گزارش، همچنین دست کم ۲۰۵ کودک در سال ۲۰۲۱ در تلاش برای رسیدن به اسپانیا در دریا مفقود شده اند که این رقم نیز دو برابر آمار سال قبل آن است.

این سازمان نظارتی اعلام کرد این آمار، بالاترین ارقام از سال ۲۰۱۸ است که این سازمان اقدام به شمارش این آمار‌ها کرده اند.

در این گزارش مسیر‌های خطرناک، استفاده از قایق‌های خطرناک و نیز نگرانی‌ها از برخی از کشتی‌هایی که قصد کمک رسانی را در دریا دارند، سبب افزایش تلفات پناهجویان شده است.

بر اساس آمار‌های رسمی دولت اسپانیا، ۳۹ هزار مهاجر غیر قانونی موفق شده اند از طریق دریا و یا زمین سال گذشته خود را به اسپانیا برسانند که این آمار، مشابه سال گذشته است.

این گروه مردم نهاد اسپانیایی همچنین گفت بیش از ۹۰ درصد از افرادی که مفقود شده و یا کشته شده اند، در مسیر چزایر قناری اسپانیا بوده اند.

بحران پناهجویان در حالی برای کشور‌های اروپایی به مشکلی تبدیل شده است که انگلیس نیز در تلاش است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، با روی کار آمدن دولت جدید این کشور، راه حلی برای بحران پناهجویان در کانال مانش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار