۱۰۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سد آغ‌چای امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی: از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سد آغ چای، نزدیک چهار هزار هکتار در حال بهره برداری است و هزار هکتار آن نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

یاسر رهبردین در جلسه شورای اداری استان باتاکید بر لزوم اجرای طرح‌های تعادل بخشی گفت:  انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور‌های حجمی در راستای احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه ابلاغی درحال انجام است وبا برنامه جدید ابلاغی در سال آینده نیز با قدرت و دقت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در ادامه افزود:: در خصوص اراضی پایاب سد کرم آباد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار آب اندازی شده و در صورت تامین اعتبار در سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید که میتواند علاوه افزایش درآمد کشاورزان منطقه تا ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاران بخش کشاورزی و صنایع وابسته را به این منطقه سوق دهد.

مهندس رهبردین با تاکید بر اهمیت پروژه آبرسانی به شهرستان خوی گفت: در حال حاضر آبرسانی به این شهرستان به میزان ۳۵.۶ میلیون مترمکعب از سد آغ چای انجام میگیرد و با در نظر گرفتن وضعیت منابع آبی استان و افزایش جمعیت شهرنشین در این شهرستان لازم است که مطالعات لازم برای احداث سد الند انجام و اعتبارات لازم برای این امر تامین گردد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.