رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی بازرسی انجام شده از بازار استان در ۹ ماهه امسال، ۲ هزار و ۷۴۲ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزاد سردار زاده رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۶۱ هزار و ۷۳۱مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

سردار زاده با اشاره به اینکه در نتیجه این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۷۴۲ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است،گفت: تعداد تخلف‌های احراز شده هم ۳ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است.

به گفته ی او ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در استان ۳۴۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال بوده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با ۸۴ هزار و ۴۲۵ مورد، حدود ۲۷ درصد کاهش داشته است،گفت: بخشی از دلایل کاهش تعداد بازرسی‌ها ناشی از شیوع بیماری کرونا و در مقاطعی تعطیلی واحد‌های موجود در بازار بوده است.

سردارزاده می گوید: تعداد نیرو‌های بازرسی این اداره را ۲۹ نفر است که در راستای اجرای قانون انتزاع هم ۹ نفر از نیرو‌های بازرسی این اداره به سازمان جهادکشاورزی استان رفتند تا با نیرو‌های این سازمان به امر نظارت و بازرسی از بازار بپردازند.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.