رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۸۷۶ پرونده برای صنوف متخلف در کردستان تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزاد سردارزاده رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال ۳۱ هزار و ۶۰۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی موجود در بازار استان انجام شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها توسط بازرسان سازمان صمت استان، ۹۹۲ مورد تخلف کشف و احراز شد.

او اضافه کرد: تخلفات احراز شده موجب تشکیل ۸۷۶ پرونده به ارزش ۲۳۵ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۷ ریال برای صنوف شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد ماه برای یک هزار و ۲۰۳ مورد گزارش مردمی ۲۵۵ پرونده برای متخلفین تشکیل شده است.

سردارزاده خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی در راستای عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و کم فروشی را از این طریق اعلام کنند.

گفتنی است؛ ۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.