معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حدود سه میلیون دُز واکسن کرونا تاکنون برای جمعیت بالای ۱۲ سال استان در مراحل اول، دوم و سوم تزریق شده است.


به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  روح الله سرگزی معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت مورد هدف واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان در رده بالای ۱۲ سال افزون‌بر ۲ میلیون و ۳۵ هزار نفر است که تاکنون افزون‌بر یک میلیون و۶۱۷ هزار نفر دُز اول، بیش‌از یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر دُز دوم و افزون‌بر ۱۱۵ هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: هم‌اینک پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان در مرحله اول ۸۲ درصد، مرحله دوم ۶۴ درصد و مرحله سوم ۶ درصد بوده است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سویه جدید کرونا ضروری است شهروندان در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن، جلوگیری از حضور در امکان شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه همچنان روند تزریق واکسن با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد، اما شاهد هستیم که برخی از افراد به دلایل مختلف بر اثر تبلیغات منفی هنوز در تزریق واکسن دچار شک و تردید هستند.

سرگزی از شهروندان سیستان و بلوچستان خواست به شایعات مربوط به عوارض واکسن که در فضای مجازی و گفتگو‌های محلی انجام می‌شود، توجه نکنند و به مسوولان و واکسن‌های موجود در کشور نیز اعتماد داشته باشند چرا که تنها راه بازگشت به زندگی عادی انجام واکسیناسیون حداکثری است.

وی گفت: تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت‌ها برای الزام واکسیناسیون استفاده کنیم.

وی گفت:  بر اساس اعلام ستاد کرونا تمدید مجوز فعالیت اصناف در استان نیز منوط به ارائه کارت واکسن کروناست.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید عزم خود را بیشتر کرد تا میزان واکسیناسیون در استان افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار