اولین شب شعر بین المللی مقاومت با حضور شاعران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان, اولین شب شعر «مقاومت- حاج قاسم» در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور شاعران ملی و بین المللی و غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد.

از زمانی که سردار قاسم سلیمانی و همراهانش شهید شدند شاعران زیادی درباره قاسم سلیمانی سرودند و این روند همچنان ادامه دارد.

در این مراسم، مصطفی محدثی خراسانی، احمد شهریار از پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین زکریای اخلاقی، علی محمد مودب، ناصر فیض، عباس علیجانی، مهدی جهاندار و محمود اکرامی فر از جمله شاعرانی بودند که شعرخوانی کردند.  

عباس علیجانی پیش از شعرخوانی خود گفت: سردار سلیمانی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی شاخ به شاخ شد و جنگید.

میلاد عرفانپور هم پیش از شعرخوانی گفت: اگر یک عکس حاج قاسم سلیمانی را یک طرف و کار‌های فرهنگی مان را در طرف دیگر بگذاریم، یک نگاه سردار سلیمانی در برابر تمام کار‌های فرهنگی ما سنگینی می‌کند.

همچنین احمدی از خوانندگان کشورمان هم گفت: چند ماه پیش آلبوم صوتی مکتب سلیمانی تولید شد. بین چند میلیارد انسان در کره خاکی از اسم و رسم قاسم سلیمانی می‌ترسند و بار‌ها پیج من و دوستانی که درباره او اطلاع رسانی کرده اند را بسته اند.

در این مراسم غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه سخن گفتن از سلیمانی سخن گفتن از برکات فاطمی است، ابراز کرد: با گذشت دو سال از شهادت سلیمانی در‌هایی برای فعالیت ادبی گشوده شده است شاید شنیده باشید آنجا که سخن غیرمنظوم از بیان واقعیت باز می‌ماند شعر به کمک می‌آید و آنجا که شعر باز می‌ماند موسیقی به کمک می‌آید انسان‌های بزرگ در استدلال‌ها نمی‌گنجند.

در پایان از پوستر کنگره بین المللی ادبیات مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.