معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه امسال دوره‌های مهارت آموزی برای ۶ هزار و ۳۹ نفر از سربازان وظیفه در این استان برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه امسال دوره‌های مهارت آموزی برای ۶ هزار و ۳۹ نفر از سربازان وظیفه در این استان برگزار و زمینه ورود آنان به بازار کار بعد از پایان دوره خدمت فراهم شد؛ در این کمیسیون با تاکید بر سیاستگذاری طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه، راهکار‌های تسریع و تسهیل در توسعه مهارت آموزی و اشتغال آنان با محوریت وزارت کشور به صورت وبینار بررسی شد.

وی گفت: از مهمترین مسائل مطرح شده در این وبینار کشوری، کاهش نرخ تسهیلات از ۱۸ درصد به چهار درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، پیگیری ابلاغ اعتبارات و شیوه نامه پرداخت به پنج بانک عامل ملی، ملت، سپه، صادرات و تجارت از سوی بانک مرکزی، ایجاد سامانه کارآمد برای ثبت نام کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد و درنظر گرفتن مشوق‌هایی همچون کسر از خدمت برای ترغیب کارکنان وظیفه برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت آموزی و اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این وبینار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیرو‌های مسلح، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، معاونان هماهنگی امور اقتصادی استان‌های سراسر کشور و جمعی دیگر از مسئولان دست اندرکار حضور داشتند.

وی گفت: تشریح سند ملی مهارت آموزی، اقدامات انجام گرفته از زمان انعقاد تفاهمنامه بین وزارت کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح، مشکلات پیش رو و پیشنهادات برای رفع موانع از جمله موارد مطرح شده در این نشست وبیناری بود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.