سرپرست فرمانداری ویژه لارستان در خصوص احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق این شهرستان هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در کشور و استان فارس از حدود یک هفته قبل تاکنون وضعیت نارنجی و قرمز و وقوع بارش سیل آسا برای مناطق جنوبی استان به ویژه لارستان پیش بینی کرده که بر همین اساس ستاد مدیریت بحران این شهرستان تدابیر و تمهیدات لازم برای وقوع هرگونه بحران احتمالی را اندیشیده است.

او با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص مقابله با هر گونه حادثه، گفت: با توجه به احتمال بارندگی و وقوع سیل، مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با آمادگی کافی تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه به ویژه سیل و آب‌گرفتگی معابر اتخاذ کنند.

دهقان گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، نیرو‌های امدادی و نهاد‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله، پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای پیش رو آماده باشند.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌ها بارش‌های شدید به ویژه طی روز‌های اول هفته آینده خطرناک و همراه با وقوع سیل گزارش شده و پیشگیری از خسارات احتمالی در گرو مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدار‌های احتمالی است.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: همشهریان عزیز از سفر‌های غیرضرور و توقف در مسیر سیلاب و بستر و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کرده و مراقب همراهان خود باشند.

او گفت: شهروندان از توقف در اطراف اشیای قابل پرتاب مانند تابلو‌های تبلیغاتی، دکل ها، کولرها، داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره، حتماً اجتناب کنند.

دهقان از مردم و شهروندان به ویژه روستاییان و عشایر شهرستان هم خواست چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه‌ها به جد اجتناب کنند.

او گفت: شهرداری‌های هشت گانه شهرستان لارستان باید از قبل نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های شهری اقدام کنند و در آماده باش کامل با همه تجهیزات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی باشند.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید زیرساخت‌های لازم را در شهر‌ها و روستا‌ها تقویت کنند، همچنین هماهنگی و هم‌افزایی بین اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بیش از پیش برای مدیریت و پیشگیری‌های لازم ضروری است.

معاون استاندار فارس به مناطق و خانواده‌های روستایی و عشایری هشدار داد که با احتمال وقوع بارندگی‌های سیل آسا همراه با طغیان رودخانه ها، طی این مدت از حضور و رفتن کنار رودخانه‌ها به طور جد خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.