فرماندار گراش گفت: دستگاه‌های امدادی شهرستان گراش برای مقابله با سیلاب در حالت آماده باش هستند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید غلام پور فرماندار شهرستان گراش با اشاره به وقوع سیلاب ناشی از باراش شدید باران بیان کرد:  مخاطرات و بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست اما با پیشگیری و آمادگی دستگاه‌ها می‌توان خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد.

او بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری وقوع بحران اندیشیده شده تا وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌های احتمالی ما را غافلگیر نکند هر چند پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها و آبروها در دستور کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است.

غلام پور تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی، گروه‌های جهادی و نیروهای امدادی و سمن‌ها باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنند که با مشکل در زمان بحران مواجه نشوند.

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به لایروبی رودخانه‌های فصلی، بازدید از سدها و بندهای خاکی گراش ادامه داد: در زمان باقیمانده نیاز است وضعیت سدها و بندهای خاکی رصد و بررسی شود و در صورت نیاز رودخانه‌های فصلی لایروبی و اطلاع رسانی دقیق به مردم در این خصوص در روستاها انجام شود تا شاهد کم‌ترین مشکل برای شهرونداندر زمان بارش باران باشیم.

او افزود: بارندگی‌های دو روز گذشته هیچ گونه خساراتی در پی نداشته است و انتظار می رود در روزهای آینده نیز پیشگیری و آمادگی‌ها به نحوی انجام شود که با کمترین آسیب، بارندگی‌ها آرامش و رضایت مردم را همراه داشته باشد.

غلام پور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گراش باید با تمام توان خود در میدان باشند و اهتمام ویژه‌ای در زمینه مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

فرماندار شهرستان گراش بیان کرد: دو مکان اسکان اضطراری برای مواقع ضروری و اسکان موقت در شهرستان شامل سالن اجتماعات صالحین در مسکن مهر و حسینیه حضرت ابوالفضل در نظر گرفته شده است و در روستاها مدارس و مساجد تعیین شده است.

غلام پور  از مردم درخواست  کرد از حضور در ارتفاعات  و  رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری کنند.

او تصریح کرد: کشاورزان نکات لازم برای جلوگیری از خسارت را مد نظر قرار دهند و عشایر و دامپروران دام‌های خود را در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نگه ندارند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار