بیمه شدگان روستایی با کدملی خدمات درمانی دریافت کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : پزشکان متخصص و فوق تخصص می‌توانند برای بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستایی مانند سایر بیمه‌ها با کد ملی و کد رهگیری نسخه الکترونیکی تجویز کنند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : تا زمان استقرار کامل سامانه «سیب» ویژه خدمات درمان سطح یک وزارت بهداشت در بستر نسخه نویسی الکترونیکی، پزشکان متخصص و فوق تخصص می‌توانند برای بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستایی مانند سایر بیمه‌ها با کد ملی و کد رهگیری نسخه الکترونیکی تجویز کنند.

 ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش صندوق بیمه روستایی است،خدمات درمانی در بیمه سلامت در۲ سطح؛ سطح یک مراجعه به پزشکان عمومی و خانواده مستقر در مراکز درمانی و سطح ۲ نیاز به متخصص، فوق تخصص و به بیمارستان‌ها دسته بندی شده است.

سامانه ۱۰۲ بیمه روستایی در نظام ارجاع وجود دارد با استقرار ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی و حذف کامل نسخه نویسی کاغذی از ابتدای دی ماه؛ بیمه شدگان روستایی و عشایر برای درمان سطح ۲ با سردرگمی و مشکلاتی روبرو شده‌اند.

با توجه به اینکه امکان دسترسی تمامی داروخانه ها، آزمایشگاه، تصویربرداری و فیزوتراپی در سامانه erx (سامانه نسخه نویسی الکترونیک) فراهم شده، از این پس در صورت مراجعه بیمه شدگان صندوق روستایی پزشکان متخصص‏ و فوق تخصص طرف قرار داد بیمه روستایی همانند سایر صندوق‌های بیمه‌ای بدون درخواست کد ارجاع و یا فرم ارجاع پزشک خانواده، و صرفا با دریافت کد ملی و کدرهگیری از بیمه شده نسبت به نسخه پیچی بیماران این صندوق اقدام کنند و مانع سرگردانی بیماران شوند.

تا زمان اجرای فرآیند ارجاع الکترونیک در بستر سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «سامانه سیب» و اتصال به سامانه نسخه نویسی الکترونیک (erx)، ضروری است پزشک خانواده، فرم ارجاع و یا سربرگ مرکز را مانند قبل، تکمیل و در اختیار بیمه شده جهت بهرمندی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی (سطح ۲) قرار دهد و پزشکان سطح ۲ و بیمارستان‌ها نیز فرم ارجاع را از بیمه شدگان دریافت و دارو و خدمات پاراکلینیک را در سامانه نسخه نویسی الکترونیک تجویز و کدرهگیری را به بیمه شده می‌دهند.

ضروریست پزشکان متخصص و فوق تخصص فرم ارجاع بیمه شدگان سطح یک را نزد خودنگه داشته و در پایان ماه به واحد پذیرش اداره کل بیمه سلامت استان تحویل دهند.

 ۱۰۰درصد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مطب ها‏، درمانگاهها‏، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیکی استان استقرار یافته براساس قانون از ابتدای دی ماه تجویز نسخ از سوی همکاران پزشک صرفا به صورت الکترونیک پذیرش می‌شود.

به منظور رفع هرگونه مشکل احتمالی مراکز در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی، کارشناسان این اداره علاوه بر پاسخگویی در اداره، بیمارستان‌ها و از شماره تلفن ۲۴ ساعته ۱۶۶۶، یک تیم سیار بعد از ظهر‌ها در درمانگاه‌های دانشگاهی حضور پیدا می‌کنند و آماده رفع هرگونه مشکل و پاسخگویی به پرسش‌ها خواهند بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.