اجرای طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از اجرای طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا سی‌ام دی‌ماه خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از اجرای طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا سی‌ام دی‌ماه خبر داد و گفت : ذخیره خونی استان درحالت عادی است که این خوب نیست و درخواست داریم مردم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

طرح پویش نذر خون به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور تا سی‌ام دی‌ماه در مراکز انتقال خون اجرا می‌شود.

حق حاج قاسم سلیمانی بیشتر این‌هاست، این اقدام خیرخواهانه به نیت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند در قالب گروه و یا انفرادی نسبت به اهدای خون به نیت سردار دل‌ها اقدام کنند.

همزمان با اهدا خون، می‌توان با ارسال عکس به مراکز انتقال خون و درج هشتک حاج قاسم سلیمانی در این پویش شرکت کرد.

نهاد‌های دولتی و خصوصی در این زمینه پای کار آمده‌اند، ذخیره خونی استان درحالت عادی است که این خوب نیست و درخواست داریم مردم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

روزانه ۱۶۰ درخواست پلاکت داریم و این یعنی درخواست‌ها بیشتر از ذخایر ماست، پلاکت عمری سه روزه دارد و قابل ذخیره نیست، لذا درخصوص اهدای پلاکت نیز از مردم درخواست همکاری داریم تا بتوانیم به یاری نیازمندان بشتابیم.

بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان‌ها متمرکز است و همکاران ما به‌صورت سیار و با استفاده از اتوبوس خون‌گیری به شهرستان‌ها برای دریافت خون مراجعه می‌کنند که البته بزودی قصد داریم مرکز انتقال خون ثابت در دو شهرستان اسلام آبادغرب و کنگاور راه‌اندازی کنیم.

شهرستانی همچون اسلام آبادغرب پتانسیل خوبی در اهدای خون دارد، طی تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی، مرکز انتقال خون ثابت در ورودی بیمارستان معتضدی کرمانشاه واقع در میدان فردوسی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱ ظهر با مراجعه به این مرکز نسبت به اهدای خون اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.