پزشک مرکز بهداشت مهاباد گفت: سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، خستگی و عطسه‌های مکرر مربوط به گونه اومیکرون ممکن است شبیه به سرماخوردگی یا آنفلوآنزای معمولی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: علائم کرونا اومیکرون شبیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزای معمولی بوده و سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، خستگی و عطسه‌های مکرر در این سویه غالب‌تر است و بر عکس کرونا از نوع دلتا اختلال بویایی و چشایی یا وجود ندارد و یا خیلی کم است.

حسین زاده گفت: علائم این بیماری از لحاظ بالینی زیاد قابل تفکیک از هم نیست و تشخیص بر اساس آزمایشگاه و نمونه برداری تست PCR است.

وی گفت: انتشار خیلی سریع و وسیع این بیماری نسبت به ویروس نوع دلتا نگران کننده و اگر چه دارای علائم خفیف است، در نتیجه تعدادی از این افراد نیاز به بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه خواهند داشت و احتمالا بار زیادی را بر دوش سیستم بهداشت و درمان مانند تمام نقاط دنیا می‌گذارد.

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: ممکن است افراد مبتلا با علائم خفیف یا بدون علامت، ولی دارای PCR مثبت باشند که حتی تعداد زیادی از این افراد ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک را نداشته باشند و می‌توانند منبعی برای انتشار بیماری باشند که توصیه به ماندن در خانه و رعایت مدت قرنطینه به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز در منزل می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.