مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانه‌های قند غرب کشور از تامین نهاده‌های مورد نیاز چغندرکاران کرمانشاهی خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مصطفی علی‌حسینی مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانه‌های قند غرب کشور از تامین نهاده‌های مورد نیاز چغندرکاران کرمانشاهی خبر داد و گفت : این شرکت در راستای توافقات انجام شده با قند بیستون، اقدام به سفارش خرید ۶ هزار یونیت بذر منوژرم خارجی برای کشت بهاره چغندرقند کشاورزان کرده است.

او گفت : بذر‌های منوژرم تامین شده شامل ۲ هزار رقم بتاسید، یک هزار و ۵۰۰ واحد رقم اورسلینا، یک هزار واحد رقم آنتیک و یک هزار و ۵۰۰ واحد رقم آناکوندا است.

او با اشاره به اینکه ثبت سفارش این بذر‌ها انجام شده و تا اوایل بهمن به دست کشاورزان خواهد رسید، افزود: این شرکت در راستای توافقاتش با شرکت قند بیستون جهت تهیه نهاده‌های کشاورزان چغندرکار طرف قرارداد با شرکت قند بیستون در مناطق گرمسیری استان، اقدام به خرید، تهیه و توزیع سه هزار و ۷۰۰ واحد بذر منوژرم چغندر خارجی شامل رقم‌های آنتک، رز گلد و لوانته و نیز هفت هزار و ۷۰۰ لیتر سم علف کش بتانال و سلکت سوپر و حشره کش دسیس برای کشاورزان مذکور نموده بود.

مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانه‌های قند غرب کشور علاوه بر تامین بذر برای تامین و توزیع کود و سم چغندرکاران کرمانشاهی هم اعلام آمادگی کرد و افزود: این شرکت جهت تولید چغندر نسبت به اجاره ۱۷ هکتار زمین زراعی برای کشت بهاره چغندر قند در منطقه سراب نیلوفر کرمانشاه اقدام نموده است که پس از آماده نمودن این مزرعه و انجام عملیات آماده سازی بهتر برای کشت چغندرقند، در اسفند ماه نسبت به کشت آن اقدام خواهد شد.

علی‌حسینی ادامه داد: از طرفی این شرکت با توجه به قرارداد‌های فی مابین با شرکت قند بیستون، در زمین‌های زراعی قند بیستون، مبادرت به کشت ۱۰ هکتار گندم نموده و کاشت چغندر در حریم ذکر شده را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی گفت: بر اساس توافق بعمل آمده با شرکت قند بیستون مقرر گردید آزمایش خاک مربوط به زمین‌های زراعی چغندر کاران بصورت رایگان انجام و هزینه مربوطه از سوی شرکت قند بیستون پرداخت گردد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.