امام جمعه راور گفت: امروز جنگ، جنگ روایت هاست و دشمن میخواهد فکر و ذهن مردم را با خودش همراه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام زمانی امام جمعه راور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور گفت: جبهه حق و جبهه باطل دائما در نبردند، اما به گونه‌های متفاوت یک روز جلوه او در جنگ نظامی است که باید سلاح برداریم و به جنگ دشمن برویم، اما امروز جنگ، جنگ روایت هاست یعنی دشمن چشمش به دنبال منابع و منافع و ظرفیت‌های داخلی یک کشور می‌افتد و اولین کاری انجام می‌دهد میخواهد فکر و ذهن مردم را با خودش همراه کند.

او افزود: دشمن نمی‌تواند بگوید آمده ام شما را به استعمار بکشم که اگر اینگونه بگوید همه در دهان او می‌زنند بلکه می‌آید ناکارآمدی حاکمیت را با ترفند‌های گوناگون ابراز می‌کند که مردم یک کشور باور می‌کنند ضعیف اند و این حاکمیت به دردشان نمیخورد.

امام جمعه راور بیان کرد: پس از رسیدن مردم به این باور که ضعیف اند دشمن به عنوان یک ناجی وارد صحنه می‌شود که میخواهد کشور را نجات بدهدو وقتی که می‌آید کار‌هایی را انجام می‌دهد و بهره خودش را می‌برد این می‌شود جنگ روایت‌ها یعنی حقیقت چیز دیگری است، اما القای دشمن این گونه است.

حجت الاسلام زمانی سه مورد از جنگ روایت هارا مطرح کرد، در اولین مورد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) فرمود: جنگ روایت‌ها در بعد از رحلت پیغمبر (ص) دو گونه شد، یک روایت که ناقل این آن پیامبر اعظم (ص) بود و حلق و حلقوم و حنجره امیر المومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) ان را انجام دادند اینگونه بود که امامت تداوم نبوت است و نباید قطع شود و آنکه را که خدا معلوم کرده باید در جای نبی قرار بگیرد و زمام امت را در دست بگیرد.

امام جمعه راور در ادامه گفت: روایت دیگر از حلقوم نحس سقیفه بیرون آمد و به مردم این گونه گفتند که مردم شما نباید بنشینید کسی برایتان تصمیم بگیرد خودتان باید برای خودتان تصمیم بگیرید و اثر گذار باشید که این جنگ روایت‌ها می‌شود.

او بیان کرد: دومین مورد از جنگ روایت ها، فتنه ۸۸ است که پس از رای مردم در نظام مقدس اسلامی یک روایت، روایت مقام معظم رهبری و دلسوزان و دل در گرو خون شهدا دادگان بود که گفتند؛ نظام به وظیفه خود عمل کرده امانت دار و قابل اعتماد بوده و همچنان امانت دار رای ملت بزرگ ایران است و یک روایت نیز از حلقوم نحس آمریکا و کسانی که دل در گرو آمریکا و صهیونیست داشته اند بود که گفتند؛ تقلب شده و نظام در حق رای مردم خیانت کرده است.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: سومین مصداق جنگ روایت‌ها مربوط به جنگ شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است یک روایت شهادت حاج قاسم باز از گلوی نحس آمریکا و کسانی که دل در گرو آمریکا دارند بیرون می‌آید که اول نیروی قدس را به عنوان تروریست اعلام و حاج قاسم را به عنوان فرمانده این نیروی تروریست اعلام کرده و بعد از القای این موضوع گفتند باید جامعه‌های بین الملل را از این تروریست نجات دهیم و حاج قاسم عزیز مارا به شهادت رساندند.

او افزود: یک روایت نیز روایت مقام معظم رهبری است که می‌گوید سپاه قدس اتفاقا پرچم عدالت را برافراشته و حاج قاسم عدالت خواه و عدالت گستر است و ذره‌ای به منافع شخصی و ملی توجه نداریم و برنامه ما همان است که از حلقوم حسین بن علی بیرون آمد یعنی نه ظلم می‌پذیریم و نه ظلم می‌کنیم.

امام جمعه راور گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای پیروزی در جنگ روایت‌ها تنها سلاح، تبیین است، باید فکر کنیم ببینیم این حرفی که می‌شویم از چه حلقومی بیرون می‌آید.

او اظهار کرد: مهم‌ترین ابزاری که دشمن برای پیروزی در جنگ روایت‌ها به کار می‌برد شبهه است، مردم را ناامید می‌کند لذا باید واقعیت‌ها را دید و نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار