عین اللهی گفت: واکسن‌های داخلی به ویژه برکت، یکی از کم عارضه‌ترین و بهترین واکسن‌های دنیا است. در برخی از واکسن ها، عوارض مشاهده شده، اما واکسن‌های ایرانی، کمترین عارضه را داشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهرستان کهک گفت: در بازدیدی که از مجموعه واکسن سازی برکت داشتیم، دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای که شاید در بسیاری از کشور‌ها وجود ندارد، در آن مجموعه با رعایت استاندارد‌های بین المللی، کار می‌کرد، واکسن‌های داخلی به ویژه برکت، یکی از کم عارضه‌ترین و بهترین واکسن‌های دنیا است.

او افزود:در برخی از واکسن ها، عوارض مشاهده شده، اما واکسن‌های ایرانی، کمترین عارضه را داشته اند و نتیجه آن برای همگان قابل مشاهده است. الان خیلی از کشور‌ها گرفتار موج جدید بیماری هستند، اما در ایران با واکسیناسیون بسیار خوبی که انجام شد، وضعیت مناسبی وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: باتوجه به سفر‌های استانی رییس جمهور، افتخار داریم که در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کنیم. خوشبختانه بیمارستان‌های بسیار مجهزی با رشته‌های تخصصی در قم وجود دارد و قم، درگاهی برای خیلی از مناطق کشور است و تردد و سفر‌های زیادی در قم انجام می‌شود که احتمال تصادفات و بیماری‌ها افزایش می‌یابد؛ بنابراین قم برای ما، خیلی مهم است و کار‌های خوبی هم در قم انجام شده و همه متخصص‌ها در قم، فعالیت دارند.

 عین‌اللهی یادآورشد: کهک به تازگی شهرستان شده و مشکلات و کمبود‌های بهداشتی و درمانی در این منطقه وجود دارد که پیگیری می‌شود. در مناطق شهری و روستایی، وجود بهورزان نقطه قوت نظام سلامت است. بهورزان، نیرو‌های بسیار خوب و ارزشمندی هستند که نقش پزشک خانواده را ایفا می‌کنند و در شهر‌های بزرگ، این مشکل وجود دارد که ممکن است مردم مراجعه نکنند، اما بهورزان پیگیری زیادی برای افراد تحت پوشش خود به ویژه مادران باردار و کودکان دارند و امیدواریم چنین سیستمی در شهر‌های بزرگ نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار