مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراسم گرامیداشت نهم دی‌ماه روز میثاق امت با ولایت روز پنج‌شنبه با حضور طلبه‌ها، روحانیان و اقشار مختلف مردم بصیر، مومن و انقلابی قم در صحن مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

در این آیین  برخی شخصیت‌ها به‌ویژه آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) حضور داشتند، و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخن پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم متشکل از طلبه‌های حوزه‌های علمیه و همچنین بانوان طلبه جامعه الزهرا (س) و جمعی از بسیجیان سپاه علی بن ابیطالب (ع) با فریادهای کوبنده و رسای الله اکبر، مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه‌گر  انزجار خود را از استکبار جهانی و ایادی و مزدوران خود فروخته آن ابراز داشتند.

تجمع‌کنندگان در حالی که پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و تصاویر رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، با ندای لبیک یا حسین بار دیگر تعهد و پیمان راستین خود را به ولایت فقیه و آرمان‌های رفیع و بلند امام راحل و شهیدان اعلام کردند.

 این مراسم به دلیل هم زمانی با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با ذکر مصیبت مداح اهل بیت و سینه‌زنی همراه بود، و در پایان نیز قطعنامه سراسری و ۶ ماده‌ای یوم‌الله ۹ دی قرائت شد.

روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار