عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب در واکنش به سخنان هتاکانه امام جمعه آزادشهر بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به سخنان هتاکانه امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانه‌ای صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز‌های اخیر سخنانی از یکی از امامان جمعۀ اهل سنت کشورمان منتشر گردید که متضمن هتک حرمت ائمه اطهار از اهل بیت رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود که موجب ناراحتی و خشم جامعه مسلمین شد.

بدون شک این گونه اظهارات افزون بر این که خلاف مسلّمات قرآن و سنت رسول الله (ص)  و از مصادیق ایذاء رسول خدا (ص) و موجب فتنه انگیزی و آتش افروزی و تفرقه افکنی در میان جامعۀ مسلمین است که از کبائر بزرگ و موجب خشم الهی است.

متأسفانه گویندۀ این سخن، سخنان تفرقه انگیز دیگری نیز در گذشته اظهار کرده که این احتمال را بر می ‏انگیزد که دستی از سازمان‌های اطلاعاتی دشمن در کار باشد تا جمع به ‏هم پیوسته جامعه اسلامی را دچار تنش و تفرقه کند.

لازم است مسئولین امر تدابیری اتخاذ کنند که این گونه اظهارات خلاف شرع و عقل و مصلحت جامعۀ اسلامی تکرار نگردد و کسانی جرأت نکنند با سوء استفاده از تریبون‌های مذهبی بر خلاف مبانی دین و مذهب به تفرقه افکنی و آشوب آفرینی بپردازند.


اللّٰهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَغَیْبَةَ وَ لِیِّنا، وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَقِلَّةَ عَدَدِنا، وَشِدَّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا، فَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَأَعِنَّا عَلىٰ ذٰلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ، وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ، وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ، وَرَحْمَةٍ مِنْکَ تُجَلِّلُناها، وَعافِیَةٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

محسن اراکی

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار