مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: احیای عرصه های منابع طبیعی کشور از سوی مردم محلی ودستگاه های مختلف  یک اقدام فراگیر برای ارتقای سرسبزی کشور است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: احیای عرصه‌های منابع طبیعی کشور از سوی مردم محلی ودستگاه‌های مختلف  یک اقدام فراگیر برای ارتقای سرسبزی کشور است.  

او افزود: گستره وسیع منابع طبیعی در کشور بدون نقش آفرینی موثر و مناسب جوامع محلی و همکاری دستگاه‌های مختلف نتیجه بخش نخواهدبود.

جعفریان اضافه کرد: نتیجه اقدام در حفاظت از منابع طبیعی به معنای حفاظت از تمام زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی است که می‌تواند منشا فعالیت ها، اقدامات و معیشت مردم را در بر بگیرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حوزه سیاست‌ها در سطح ملی بر این باور هستیم که سرمایه گذاری بخش خصوصی  و نقش آفرینی جوامع محلی قطعا می‌تواند بیشترین تاثیر را در پایداری فعالیت‌های اجرایی در این بخش داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: امروز شاهد احیای عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه عرصه‌های بیابانی هستیم.

جعفریان اضافه کرد: حدود ۲۹ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور تحت تاثیر فرسایش بادی هستند و این مناطق اگر بدرستی حفاظت نشوند و پوشش گیاهی در آن‌ها استقرار پیدا نکند می‌توانند به اراضی کشاورزی، خطوط مواصلاتی و صنایع و سایر زیرساخت‌هایی که در این مناطق وجود دارند  خسارت جدی وارد کند.

او ادامه داد: برآورد ما این است که حداقل ۳ میلیار تومان خسارت سالیانه ناشی از فرسایش بادی در کشور است که توسعه پوشش گیاهی در این مناطق و تثبیت ماسه‌های روان می‌تواند بعنوان مبنایی باشد برای کمک به حفاظت و نگهداری از عرصه‌های طبیعی وجلوی مهاجرت جوامع محلی به شهر‌های بزرگ گرفته شود و از این نیروی عظیم در جهت تولید و توسعه کشاورزی اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور افزود: ما نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی هستیم.

ارتقای سرسبزی کشور با احیای عرصه های منابع طبیعی

ارتقای سرسبزی کشور با احیای عرصه های منابع طبیعی

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.