الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه توقف پروژه نورد استریم ۲ را غیرممکن عنوان و تاکید کرد که این پروژه طبق تمام الزامات قانونی ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که پروژه نورد استریم ۲ در مسیر خود باقی می‌ماند و متوقف شدنی نیست.

نواک، ضمن رد اظهارات یوری ویترنکو، رئیس شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین مبنی بر اینکه نورد استریم ۲ گواهینامه لازم را دریافت نخواهد کرد، گفت: «غیر ممکن است که این پروژه مختل شود. نورد استریم ۲ طبق تمام الزامات قانونی ساخته شده است و متوقف نمی‌شود.»

وقتی از نواک در خصوص طرح جایگزین روسیه در صورت مخالفت با اعطای گواهینامه‌های قانونی سوال شد، گفت: «ما چنین گزینه‌هایی را در نظر نمی‌گیریم و معتقدیم که این پروژه مطابق با زمان‌بندی تعیین شده برای صدور گواهینامه راه‌اندازی خواهد شد.»

در کنار سنگ اندازی‌های غرب و ناتو در مسئله انتقال گاز از روسیه به اروپا، ناتو از همکاری‌های سازنده با مسکو نیز طفره می‌رود. در همین راستا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌کوشد از گفت‌وگو‌های حرفه‌ای با روسیه شانه خالی کند. دیمیتری پولیانسکی ضمن اعلام این مطلب افزود ناتو تلاش می‌کند مسائل سیاسی را به جای مسائل نظامی در گفت‌وگو‌ها مطرح کند. پولیانسکی پیشنهادات روسیه را نشان دهنده تلاش این کشور برای گرفتن ضمانت‌های جدی از ناتو و آمریکا دانست.

ساخت خط لوله نورد استریم ۲ که از روسیه به آلمان می‌ر‌‌ود، در ماه سپتامبر به پایان رسید، اما کماکان منتظر تایید نظارتی برلین و بروکسل است.

این خط لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان در نهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار