استاندار اربیل عراق گفت: کردستان عراق خواهان استفاده از تولیدات مجتمع پتروشیمی مهاباد و تسهیل در امر صادرات آن در راستای منافع مشترک برای طرفین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، "امید عبدالرحمان حسن" استاندار اربیل عراق گفت: وجود واحد صنعتی و تولیدی عظیم شرکت پتروشیمی مهاباد برای منطقه مایه دلخوشی بوده و ما هم به سهم خود خواهان استفاده از محصولات تولیدی آن برای تامین مواد اولیه در شمال عراق هستیم.

حسن گفت: نزدیک بودن این مجتمع پتروشیمی با کردستان عراق، علاوه بر واردات محصولات این شرکت در بخش استفاده از تجربیات صنعت کاران منطقه و همچنین سرمایه گذاری در بخش‌های صنایع پایین دستی نیز درخواست همکاری با پتروشیمی مهاباد را داریم.

استاندار اربیل عراق گفت: وجود واحد‌های تولیدی از این دست در استان‌های همجوار با شمال عراق فرصت خوبی برای تبادل تجربیات موفق اقتصادی و همچنین بازار هدف برای منطقه است که اقلیم کردستان از آن استقبال خواهد کرد.

امید عبدالرحمان حسن، در سفر خود به آذربایجان غربی در نشست بررسی راهکار‌های توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسئولان عالی رتبه و مرزی ۲ طرف در ارومیه برگزار شد حضور پیدا کرد و با استاندار آذربایجان غربی نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.