مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت: حدود ۱۲هزار میلیارد ریال برای مجتمع پتروشیمی این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، احمد فرهمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت: مجتمع پتروشیمی مهاباد در انتهای خط لوله اتیلن غرب به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتری بوده و ۶ واحد پتروشیمی عضو مجموعه هلدینگ باختر (پتروشیمی‌های اندیمشک، لرستان، پلیمر کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب) در امتداد این خط لوله در مناطق محروم احداث شده است.

فرهمند با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد ریال برای این مجتمع سرمایه گذاری شده،  افزود: مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله از طریق واحد‌های واقع در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) و عسلویه (پتروشیمی کاویان) تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع پایین دستی می‌تواند ۳ تا ۴ هزار شغل در منطقه ایجاد کند، اضافه کرد: توجه به تولید داخلی و بسترسازی برای تحقق این موضوع با بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای امکان تحقق این هدف را ممکن می‌کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به کاربرد‌های مختلف صنایع پایین دستی در صنایع پزشکی، کشاورزی، لوازم خانگی و صنایع پلاستیکی، ادامه داد: با کاهش صادرات مواد خام و افزایش تولید و صادرات و توسعه صنایع پایین دستی، افزون بر قطع وابستگی و رفع نیاز‌های داخلی، تولیدات و صادرات کشور بیشتر بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری منطبق خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در ۱۵ کیلومتری جاده مهاباد به ارومیه واقع و در سال ۱۳۹۴ احداث شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.