سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش برف سنگین جاده یاسوج به سرفاریاب و جاده سی سخت به پادنا مسدود شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کرم جانی پور سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش برف سنگین در منطقه جوخانه در بخش سرفاریاب جاده ارتباطی یاسوج به سرفاریاب تا اطلاع بعدی قطع است.

او افزود: در پی بارش سنگین درشهرستان دنا نیز جاده ارتباطی سی سخت به منطقه پادنا نیز قطع است.

جانی پور با بیان اینکه جاده یاسوج به بابامیدان یکی از پر تردد‌ترین جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد است اضافه کرد: بر اثر بارش برف و لغزندگی جاده و همچنین عدم استفاده از زنجیر چرخ باعث شده که در این جاده تردد به کندی انجام و در برخی جاده‌ها نیز شاهد ترافیک سنگین خودرو‌ها در این محور باشیم.

او یکی مهمترین دلایل ایجاد ترافیک در این جاده را استفاده نکردن برخی رانندگان از زنجیر چرخ دانست و ادامه داد: همین امر باعث لغزندگی خودروها و قیچی شدن جاده و در برخی جاده‌ها مسدود شدن این مسیر شده است.

سرپرست اداره کل راهداری حمل و نتقل جاده‌ای استان گفت: با وجود بارش برف و باران فعلا جاده یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان و سمیرم و یاسوج به بابامیدان باز است و تردد در برخی این جاده روان و در برخی جاده‌ها به خاطر استفاده نکردن رانندگان از زنجیر چرخ و توقف خودرو‌ها کند است و در جاده یاسوج به کاکان به خاطر شدت بارش سنگین برف تردد خودرو‌ها در این مسیر نقطه ای و به کندی انجام می‌شود

جانی پور با بیان اینکه ییش از ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: به دلیل شدت بارش برف و باران و خاکی بودن برخی مسیر‌های روستایی فعلا جاده حدود ۲۰۰ روستا در مناطق سرسیری استان در شهرستان‌ها بویراحمد مارگون، دنا و مناطق سردسیری شهرستان‌های کهگیلویه و چرام تردد با مشکلات زیادی مواجه شده و در صورت تداوم بارش‌ها جاده این ۲۰۰ روستا نیزقطع می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۶۶ محور برف گیر به طول ۲ هرار ۸۶۸ کیلومتر و ۷۷ گردنه برف گیر به طول ۳۲۸ کیلومتر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد افزود: ۶ هزار ۱۳۹ کیلومتر راه در مناطق سرسیری و گرمسیری استان وجود دارد که همه این راه‌ها تحت پوشش عملیات راهداری زمستانه هستند.

جانی پور از آمادگی ۲۷ راهدارخانه در سطح استان و همچنین ۱۰۹ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک سنگین و نیمه سنگین برای خدمات رسانی به مسافران و رانندگان در فصل زمستان خبر داد و اضافه کرد: رانندگان پیش از آغاز سفر وضعیت راه‌های ارتباطی استان را از طریق تلفن ۱۱۰ و یا ۱۴۱ سازمان راهداری یا مرکز کنترل ترافیک استان به شماره_۰۷۴۲۱۸۲۵۰۵۵ جویا شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.