مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج زلزله بالای چهار ریشتر سال ۱۳۹۶ تاکنون هشت هزار میلیارد ریال به زیرساخت های استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خسارت به ساختمان های اداری، آموزشی و دیگر تاسیسات زیربنایی استان  برآورد شده است.

این زلزله های اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در چرام،کهگیلویه و لنده،اسفند ۱۳۹۷ بویراحمد و دنا،مرداد سال ۱۳۹۸ در گچساران وچرام،آذرماه سال ۱۳۹۸ بهمئی و  ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۹در شهرستان  دنا از جمله زلزله های بیش از چهار ریشتری ثبت شده در استان در این مدت بوده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: همچنین در این زلزله ها پنج هزار و۴۱۸ واحد مسکونی استان بر اثر این زمین لرزه ها دچار خسارت کلی ، ۱۰هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی دچار خسارت جزئی شد و پنج هزار و۴۱۸ لوازم خانگی شهروندان استان خراب شدند. 

محمدی با اشاره به اینکه بزرگترین زلزله سال های اخیر با  قدرت ۵.۶ ریشتر سال ۱۳۹۹ در شهرستان دنا ثبت شده اضافه کرد: هشت هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت های این زلزله پیش بینی شده است. 

او عنوان کرد: پنج هزار و ۳۰۰میلیارد ریال از این اعتبار برای جبران خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی این زلزله اختصاص یافته بود که تا زمان حاضر ۷۰ درصد آن محقق شده است. 

محمدی ابراز داشت: همچنین ۲ هزار و۷۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای جبران خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی  اختصاص یافته که تاکنون نیمی از این اعتبار محقق شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.