مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال، ۱۶۳ هزار و ۴۸۷ سند در دفاتر اسناد رسمی این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا بزرگمهر مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک  استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۱۶۳ هزار و ۴۸۷ سند در دفاتر اسناد رسمی استان ثبت شده است که از این تعداد، ۷۸ هزار و ۹۰۲ فقره تنظیم وکالت، بیش از ۲۳ هزار سند بیع قطعی و ۵۳ هزار و ۸۳۳ فقره گواهی امضا بوده است.

او افزود: ثبت اسناد و املاک در زمینه حفظ امنیت مالی و روانی جامعه و جلوگیری از تعدی به حقوق مردم، نقش موثری دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر ادامه داد: تنظیم و ثبت اسناد، گواهی امضا و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار از وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی است که از طریق مراجع ذی‌صلاح به این صنف واگذار شده است.

بزرگمهر افزود: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضائی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در کشور، باعث استحکام اصل مالکیت شده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است.

او گفت: در سال‌های اخیر با برنامه‌های مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای مکانیزه کردن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایند‌ها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده‌ایم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.