رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات تلاش کنند پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: آمار عملکرد مصالحه پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان، مطلوب است، ولی در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای شورای حل اختلاف دارد، که باید در این زمینه با راهکار‌های مناسب و رفع موانع، آمار صلح و سازش پرونده‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

او افزود: صلح و سازش پیامد‌های خیلی اثر بخشی در ایجاد امنیت پایدار، آسایش و آرامش در جامعه دارد که با توجه به رویکرد‌های مهم جایگزین قضایی از جمله شورای حل اختلاف، میانجگری، داوری، مدل تعالی و ستاد صبر، می‌توان از ظرفیت آن‌ها در تحقق پیامد‌های صلح و سازش در حل و فصل اختلافات و دعاوی استفاده و بهره برد.

باوی اضافه کرد: بر اساس کارایی و فعالیت گسترده شورای حل اختلاف باید در جهت رفع موانع و مشکلات آن، گام‌های موثری برداشته شود و در این زمینه طبق قانون تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید از این نهاد مردمی حمایت‌های مالی و معنوی کنند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن نظارت بر نحوه تشکیل پرونده‌ها، در رسیدگی به آن‌ها در کنار دقت، سرعت عمل داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.