رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۵۰ پرونده بسیار مهم قتل و نزاع دسته جمعی در استان منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در ۸ ماه امسال اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان توانستند بیش از ۵۰ پرونده بسیار مهم قتل و نزاع دسته جمعی که منجر به تشکیل چندین پرونده‌ی دیگر پیرامون آن‌ها شده بود را منتهی به صلح و سازش کنند.

او افزود: حل و فصل اختلافات به شکل ریشه‌ای در شورای حل اختلاف و ستاد صبر از به وجود آمدن و تشکیل چندین پرونده‌ی متعدد دیگری جلوگیری می‌کند و اگر ظرفیت محاکم را بیشتر به صلح و سازش و حل اختلافات سوق داد خیلی از موضوعات که در دادگاه رسیدگی می‌شوند کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند.

باوی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضاییه ساختار و رویکرد‌های مهم جایگزین‌های قضایی به شورای حل اختلاف از جمله میانجگری، داوری، مدل تعالی و ستاد صبر اضافه گردید که وظیفه اصلی این ستاد فرهنگ سازی و شناسایی ظرفیت‌های استان در ترویج فرهنگ صلح وسازش می‌باشد و باید امر صلح و سازش را نظامند، توسعه و فرهنگ آن را بین مردم ترویج داد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: ستاد صبر از ظرفیت بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در بحث صلح و سازش و حل اختلافات استفاده و بهره خواهد برد و هدف از تشکیل این جلسه هم افزایی در جهت تحقق و ترویج رسالت بسیار ارزشمند صلح و سازش در جامعه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.