رئیس پلیس راه گیلان از وقوع ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت، در روز‌های پایانی در استان تا پایان آذر امسال خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان گفت: به دلیل تعطیلی ادارات در روز‌های پایانی هفته و افزایش سفر‌ها در این بازه زمانی، آمار تصادفات از ابتدای امسال تا پایان آذر نشان می‌دهد، ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت در روز‌های پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه رخ داده است.

او با اشاره به تعطیلات آخر هفته‌ها و احتمال افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های گیلان، افزود: برای پیشگیری از وقوع تصادفات مرگبار در جاده‌های استان، رانندگان برای حفظ جان خود و سرنشینان، حتما باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای حضور فعال‌تر ماموران پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی استان در روز‌های پایانی هفته انجام شده، گفت: توقیف خودرو با تخلفات حادثه‌ساز به مدت ۷۲ ساعت، معرفی رانندگان با رفتار‌های هنجارشکنانه به مرجع قضائی و اعمال نمره منفی از اقدامات پلیس در این برنامه ریزی است.

جاور صفاری افزود: خانواده‌هایی که در روز‌های پایانی هفته قصد مسافرت دارند، با مدیریت زمان سفر خود، از بروز ترافیک در جاده‌های برون شهری استان جلوگیری کنند.

او تصریح کرد: کوچک‌ترین خطا، بزرگترین حادثه را رقم می‌زند پس همه رانندگان باید در روز‌های پایانی هفته، با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت‌های مخاطره‌آمیز، سفر خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.