معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : ۱۸۵ هزار نفر از مردم کرمانشاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ۸۹ درصد جمعیت هدف در استان کرمانشاه دُز اول و ۷۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان کرمانشاه، گفت : تعداد ۱۸۵ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده که معادل ۱۳.۲ درصد گروه هدف واکسیناسیون در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: نکته مهمی که در مورد تزریق دُز سوم واکسن باید در نظر گرفته شود این است که افرادی که واکسن سینوفارم را به عنوان دُز اول و دوم دریافت کرده‌اند ترجیحاً بهتر است برای دُز یادآور نیز همین واکسن را تزریق کنند.

شکیبا افزود: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در دنیا برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور تمهیداتی سختگیرانه در مرز‌ها خواهیم داشت و تنها افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده و نتیجه تست پی. سی. آر آن‌ها منفی باشد، اجازه ورود به کشور را دارند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود با مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و دیگر نیازی به انجام تست پی. سی. آر نیست و باید تمام دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده به بیماری رعایت شود.

شکیبا گفت: با این حال همچنان مراکز انجام تست پی. سی. آر در استان کرمانشاه فعال هستند و روزانه تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد تست در این مراکز انجام می‌شود و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد موارد تست کرونا در استان وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.