وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد برنامه‌ دفاعی خود در مرز سوریه و لبنان را از سر گرفته و استحکامات مرزی را نوسازی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد برنامه «سپر شمالی» که شامل ساختن صد‌ها اتاق و پناهگاه محکم در امتداد مرز سوریه و لبنان است را از سر گرفته و استحکامات نزدیک مرز را نوسازی خواهد کرد.

شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی «مطله»، «شلومی» و «شتولا» شامل این برنامه شد‌ه اند که نزدیک‌ترین شهرک‌ها به مرز لبنان هستند و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد برای این رژیم مصونیت شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی از همه چیز مهم‌تر است و صهیونیست‌ها برای هر سناریو جنگی آمادگی دارند.

در همین راستا در ۳۰ ژوئیه گذشته شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد فرآیند ساخت اتاق‌های امنیتی و پناهگاه‌های مستحکم در تمام ساختمان‌های واقع در فاصله یک کیلومتری مرز لبنان آغاز شده تا شهرک‌نشینان در زمان نبرد با حزب‌الله لبنان به آن‌ها فرار کنند!

براساس گزارش منابع آگاه هزینه استحکام بخشی شهرک‌های نزدیک به مرز‌های لبنان و سوریه حدود ۳۱ میلیون دلار است و هر سال بر آن افزوده خواهد شد.

هفته پیش نیز «تومر بار» فرمانده تازه منصوب شده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در لفاظی‌هایی ادعا کرد هرگونه حمله حزب‌الله لبنان به اراضی از سوی این رژیم پاسخی شدیدی دریافت خواهد کرد. از طرفی نظامیان رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از قدرت حزب الله طی ماه‌های اخیر رزمایش‌های مختلف با هدف ایجاد جنگ به راه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار