معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پایان برداشت از مزارع چغندرقند بهاره استان و تولید ۸۰۰ هزار تن محصول خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجتبی حاتمی معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال در مزارع استان کرمانشاه ۱۲ هزار و ۳۷۰ هکتار چغندرقند بهاره کشت شد و بیشترین سطح زیرکشت را در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه و هرسین داشتیم.

او متوسط عملکرد مزارع چغندر قند استان را بیش از ۶۴ تن در هکتار عنوان کرد و گفت : امسال در مجموع ۸۰۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شد.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به تولید چغندرقند بهاره در استان در سال گذشته داشت و افزود: پارسال در مجموع ۵۴۱ هزار تن چغندرقند تحویل کارخانجات قند شد و امسال رشد ۴۷ درصدی در تولیدات استان را شاهد بوده ایم.

او با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندربهاره در مزارع استان کرمانشاه در امسال، افزود: امسال نسبت به پارسال افزایش ۲۱ درصدی سطح زیر کشت چغندرقند بهاره را در استان داشته ایم.

حاتمی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارخانه‌های قند خارج از استانی برای فرآوری چغندرقند تولیدی در استان، افزود: امسال بجز دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه، کارخانه‌های قند استان‌های همدان، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان هم کار فرآوری چغندر قند تولیدی در استان را بر عهده داشتند.

او اشاره‌ای هم به کیفیت بالای چغندرقند تولیدی در مزارع کرمانشاه داشت و گفت: محصول تولیدی در استان از نظر عیار جزو محصولات با بازار پسندی بالا محسوب می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی تولید چغندرقند در برنامه استان قرار گرفته، افزود: این افزایش با این هدف در برنامه قرار گرفته که ضمن تامین نیاز شکر استان، مازاد شکر تولیدی به سایر استان‌ها صادر شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.