معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان مرکزی گفت: طرح درج قیمت تولید بر روی کالا‌ها مرحله به مرحله پیش می‌رود.

محمد جواد قربانیان معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: طرح درج قیمت تولید بر روی کالا از درب کارخانه پله به پله و مرحله به مرحله پیش می‌رود و از امروز چند گروه کالا مشمول این طرح می‌شود.

قربانیان با بیان اینکه این اقدام باعث حذف دست دلالان در بازار کالا می‌شود افزود: در این طرح تولیدکنندگان کالا ملزم شدند تا قیمت فروش درب کارخانه را روی اجناس خود درج کنند و نسبت به حلقه‌های بعدی از نظر درج قیمت تکلیفی نخواهند داشت.

او با اشاره به اینکه قبلا اینگونه عمل می‌شد که قیمت مصرف کننده روی کالا درج میشد که حاشیه سود را افزایش می‌داد اضافه کرد: الان تکلیف تولید کننده این است که فقط قیمت تولید را درج کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان مرکزی بیان کرد: باید قیمت تولید با قیمت فاکتور فروش یکسان باشد و مالیات آن بر مبنای این قیمت اخذ خواهد شد و نهایتا تولید کننده می‌تواند ۳ درصد به حلقه‌های بعدی تخفیف دهد و این ۳ درصد را هم نمی‌تواند از مصرف کننده اخذ کند. پ

او هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کالا‌ها در حلقه‌های بعدی عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند تخلفات را رصد کنند.

قربانیان تصریح کرد: درحال حاضر کالا‌هایی که باید دارای قیمت تولید باشند شامل؛ دستمال کاغذی، آب معدنی، آبمیوه‌ها، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، پودر لباسشویی و پوشک بچه، انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ از جمله غذا ساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت، مایکروویو، تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی می‌شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.