آئین نقد و بررسی کتاب «بانوی قرن: روایت داستانی از حاجیه خانم خدیجه طلعت، مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده» برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آئین نقد و بررسی کتاب «بانوی قرن: روایت داستانی از حاجیه خانم خدیجه طلعت، مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل زاده» به منظور پاسداشت مقام شامخ مادران معظم شهدا با حضور نویسنده کتاب و خانواده‌های معظم شهدا در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در آئین خوانش کتابی هستم که به زندگی و ثبت خاطرت مادر سه شهید گرانقدر دفاع مقدس پرداخته است. به طور قطع خوانش این اثر باعث آشنایی با زندگی مادری می‌شود که نمونه‌ای بارز از هزاران مادر شهید دوران دفاع مقدس است، مادرانی که درس صبر، ایثار و از خود گذشتگی به ما می‌دهند.

وی گفت: شهدای دوران دفاع مقدس به حق در مکتب و محضر مادرانی بزرگ شده اند که سوای از ویژگی‌های فردی، سنگ بنای تربیت شهید گونه را در جامعه بوجود آورده اند. مادرانی که چشم و چراغ این سرزمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن قدردانی گفت: بی شک درک صحیح ایشان از ادبیات دفاع مقدس در کنار نگاه دقیق به زوایای زندگی شهیدان و کسانی که آنان را پرورش داده اند مانع از فراموشی رشادت‌ها و صبوری‌های این نسل می‌گردد.

 

انتهای پیام//م.ج.

برچسب ها: نقد کتاب ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.