تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای خراسان رضوی همزمان با افتتاح استودیو کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌ها و صداو سیمای خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع ویروس کرونا توجه مردم به استفاده از فضای مجازی بیشتر شده است و در این شرایط افتتاح استودیو کتاب در اداره کل کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ای برای تولید محتوا با موضوع کتاب و حضور کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی به جهت تاثیر مطلوب برای ترویج مطالعه و کتابخوانی است.

او افزود: در سال‌های گذشته صدا و سیما و کتابخانه‌های عمومی ارتباط بسیار خوبی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه داشته اند که این پیوند با امضای این تفاهم نامه سرعت و رشد بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: تولید بخش خبری ۱۲۰ ثانیه‌ای «قاب خبر» با موضوع انتشار و اطلاع رسانی فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی در طول هفته اولین تولید محتوای کتابخانه‌ای در استودیو خبر اداره کل کتابخانه‌ها و انعکاس در فضای مجازی خواهد بود.
 

بیشتر بخوانید


محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: وقتی همواره دغدغه عمومی برای استفاده از فضای مجازی بویژه برای کودکان نوجوانان وجود دارد نقش رسانه‌ها با ترویج ارزش‌هایی مانند مطالعه و کتابخوانی بیشتر احساس می‌شود.

او ارتباط صداوسیما و اداره کل کتابخانه‌های عمومی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امضای تفاهم نامه این همکاری و هم افزایی را تقویت می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: معرفی خیران کتابخانه ساز، کتابخانه‌های عمومی نمونه، کتابداران و کتابخوانان شاخص، توجه به مسئولیت اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری محافل تخصصی ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای سواد رسانه ای، توجه به آموزش، فعال کردن نهاد خانواده، بیان نقش حاکمیت و دستاورد‌های دولت در حوزه کتاب و کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب و معرفی متخصصان حوزه کتاب از جمله فعالیت‌هایی است که با همکاری کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیما به ارتقای میزان مطالعه کمک می‌کند.

در ادامه این مراسم و پس از امضای تفاهم نامه همکاری، وب سایت جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) و تور مجازی کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد رونمایی شد.

در این مراسم اولین ۱۲۰ ثانیه از سری برنامه‌های قاب خبر استودیو کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برای باز پخش در فضای مجازی ضبط شد.

انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
آقایون حواسشون به کتابداران بخش خصوصی و معیشتشون در این تعطیلی ها هم اگر می بود که خیلی عالی می شد...