معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان از شناسایی ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب آشامیدنی در شهر‌های این استان خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن درفشان معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان گفت: ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب آشامیدنی در شهر‌های این استان طی امسال شناسایی شدند که این تعداد انشعاب غیر مجاز آب از سوی آبفا خوزستان تعیین تکلیف شده و به اشتراک مجاز تبدیل شدند.

او افزود: گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهر‌های تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با هرگونه انشعاب غیرمجاز آب برخورد می‌کنند.

درفشان ادامه داد: انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت به شبکه توزیع و تاسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است و مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اخلال در خدمت‌رسانی منظم به مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفا خوزستان اضافه کرد: دارندگان انشعاب غیرمجاز آب قبل از کشف انشعاب غیرمجاز از سوی تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان با مراجعه به امور مشترکین در شهر‌های استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی نمودن انشعاب اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: طبق قانون استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار